Jak a kde si vyberete tu nejlepší ready-made společnost
Desetinásobný růst počtu prodejců hotových firem za posledních pět let přináší obrovské rozdíly v kvalitě poskytovaných služeb.
Ještě poměrně nedávno byla tato dynamicky se rozvíjející oblast realitního trhu doslova panenskou krajinou, kterou si razilo cestu jen několik málo prvních pionýrů. V roce 2001 existoval na našem trhu pouze jeden hlavní prodejce ready-made společností, v roce 2005 už jich ale bylo téměř dvacet a za dalších pět let jich zde operovalo na nekolik set (žjištěných bylo cca. 257).
Hlavní část zisku těchto podnikatelských subjektů pochází z prodeje „hotových“ či „předzaložených“, tedy ready-made společností (s.r.o. nebo a.s.). Podle údajů pocházejích z analýzy provedené Českou kapitálovou informační agenturou (ČEKIA) z ledna 2011 vzrostl celkový počet nově zakládaných společností tohoto druhu až na plných 17% podílu z celkového trhu. A jelikož tam, kde roste poptávka, roste vždy zároveň i nabídka, stoupá spolu s počtem zákazníků i počet firem, které tyto služby u nás nabízejí.
Pokud vás v tuto chvíli napadá, že se výše popsané tendence musí určitě nějak podepsat na rozdílech v kvalitě poskytovaných služeb a produktů, tak jste právě uhodili hřebíček na hlavičku.
Při prvním pohledu na tuzemský trh s ready-made si může klient zajásat nadšením nad rozsáhlým spektrem nabízených služeb i silně konkurenčním prostředím. Při hlubším pohledu však zjistí, mu to přináší i nezanedbatelná rizika spojená s nekvalitně ošetřenými společnostmi, jejich písemnostmi a mnoha dalšími náležitostmi.
Jak se tedy v současném množství prodejců vůbec zorientovat? Je potřeba brát v potaz kromě základní nabídky i vedlejší doprovodné znaky služeb, jako jsou profesionální vystupování a prezentace, minulost firmy, či zpětná vazba pocházející z řad jejích minulých zákazníků. Je třeba dát pozor na skryté poplatky a různé otřepané marketingové triky (např. když nějaký produkt nebo službu doprovází kouzelné slovíčko ZDARMA, není ve skutečnosti radno cokoliv zdarma očekávat). Je nutné sledovat reference. Dlouhý list spokojených zákazníků je ceněným indikátorem kvality společnosti. Vyplatí se i zauvažovat využití různých služeb spojených se získáním garancí na dokumentaci, historii společnosti, ochrany akcií, certifikací vybraných služeb nebo produktů apod.
Nárůst počtu firem poskytujících prodej ready-made společností, virtuální či plně vybavené kanceláře v Praze a příbuzné služby tedy v konečném důsledku přináší lehce dvojznačné výsledky. Vysoce konkurenční trh tlačí ceny dolu a obecnou úroveň kvality nahoru. Protože však výjimky potvrzují pravidlo, najde se ve větším počtu poskytovatelů těchto služeb i větší počet různých černých ovcí, které se pouze vezou na vlně úspěchu svých konkurentů a těží ze vzrůstající popularity prodeje hotových firem na klíč.
Autor: Scott&Weber (www.scottweber.cz)